Saç Yolma Hastalığı

Saç Yolma Hastalığının Saçlara Etkisi Ve Tedavisi

Saç dökülmesinin temelinde yer alan çevresel, hormonal ve genetik etkenli bir çok faktör yer almaktadır. Ancak, tüm bu sebeplerin yanında psikolojik rahatsızlıkların etkisi ile ortaya çıkan bazı faktörlerde bulunmaktadır. Bu faktörler genellikle stresin etkisi ile gün yüzüne çıkar ve kişiye tahmin edilenden daha fazla zarar verir. Genellikle Alopesi areata ve Saç Yolma Hastalığı olarak beliren bu rahatsızlıklar, uzun süre devam eder ise, maalesef ki kellik ile sonuçlanmaktadır.

Genellikle psikolojik nedenlerden dolayı ortaya çıktığı düşünülse de, tam olarak sebebi bilinmeyen Saç Yolma Hastalığı, tıp camiasında trikotillomani olarak bilinen rahatsızlığın tam olarak neden kaynaklandığına dair bir tespit yapılamamıştır. Her cins ve yaş grubu bu rahatsızlığın risk grubunda yer alabilmektedir.

Ancak, ergenlik dönemi sonrasında çok daha yaygın bir şekilde rastlanmaktadır. Bu rahatsızlıkla mücadele eden kişilerin yaptığı geri dönütlerde genellikle belirli zamanlarda arttığına dair bilgilerde yer almaktadır. Bu durumun bir rahatsızlık olduğunu kabul eden danışanlar hızlı bir şekilde tedavi sürecine başlamakta ve adapte olma sürecine girmektedirler.

width=300

Az önce de belirttiğimiz gibi sorunun genel anlamda psikolojik olduğu düşünüldüğünden, ilk etapta psikolojik destek almak faydalı bir adım olacaktır. Sonrasında psikolojik destek ile birlikte daha farklı süreçlere de girilebilmektedir.

Saç Yolma Hastalığı Sürecinde Ve Sonrasında Tedavi Yöntemleri

Danışanlara psikolojik destek sağlanırken, kimi zaman antidepresan ilaçlardan da faydalanılabilmektedir. Ancak, bu aşamada her hasta tedaviye aynı oranda cevap veremeyebilmektedir. Bu nedenle de bir diğer yöntem olan alışkanlığın kaybedilmesi tekniği denenebilmektedir.

Hastanın saç yolmaya dair yoğun bir istek duyduğu an, dikkatinin başka bir yöne çekilmesi mantığına dayanan bu uygulamada hastanın yakınlarına da önemli bir görev düşmektedir. Bazen tüm bu uygulamaların faydasız kaldığı dönemler olabilmekte ve o gibi durumlarda da hipnoz tedavisinden fayda sağlanabilmektedir.

Saç Yolma Hastalığı sırasında yaşanan gerginlik vs gibi durumlar ortadan kaldırıldıktan sonra geriye kalan görüntü bozukluğu ile ilgili tüm aşamalardan Aslı Tarcan Hair Clinic uzmanları sorumlu olmaktadır. Süreç sonrasında ortaya çıkan kellik sorunu için öncelikli olarak bu bölgelerde yer alan saç hücrelerinin yaşayıp yaşamadığı konusunda bir çalışma yapılmalıdır.

Eğer ki, buradaki hücreler hala canlılığını koruyor ise çeşitli prp ve mezoterapi yöntemleri ile yeniden saç çıkması sağlanabildiği gibi aksi durumlarda da saç ekimi uygulamalarından faydalanabilinmektedir. Kafa bölgesinde yer alan bir saç hücresi, insan ömrünün devam ettiği süreçte yaklaşık olarak 15 defa dökülür ve yeniden çıkmaya başlar.

Saç Yolma Hastalığı ile beraber bu döngü hız kazanır ve kısa süre içerisinde saç kökünün ömrünün tüketmesine neden olur. Dolayısıyla kalıcı kellik sorunu da ortaya çıkmış olur. Ancak, kliniğimizde oldukça kısa süre içerisinde gayet başarılı sonuçlar ile oldukça sağlıklı saçlara kavuşmanız her daim mümkündür.

Saç ekimi merkezlerine dikkat! adlı makalemize göz atabilir saç ekimi yaptıracak olanları çok yakından ilgilendirmektedir.